مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 17:502021-10-26سياسي

 نگاه هستی شناختی مشکلات پزشکی مدرن را پاسخ می دهد


نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس خاطرنشان کرد که با نگاه هستی شناسی به طب می توان به مشکلات پزشکی مدرن پاسخ داد.

- ایسنا/فارس نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس خاطرنشان کرد که با نگاه هستی شناسی به طب می توان به مشکلات پزشکی مدرن پاسخ داد.

حجت الاسلام مقامی شامگاه سه شنبه 4 آبان در آیین آغاز به کار پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی در طب که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال برگزاری است، بیان کرد:10 سال است که این همایش هر دو سال یکبار برگزار می شود و به نظر می رسد که در پاسخ به یک سوال قدیمی است.

او ادامه داد: سئوالی مبنی بر اینکه آیا اسلام طب دارد با پیامبر طبی دارد؟ همیشه بین نخبگان عالم اسلام و هم توده مردم مطرح بوده است که با نگاه معرفت شناسی یا هستی شناسی می توان به این مهم پاسخ داد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس تصریح کرد: در نگاه معرفت شناسی تنها به ذهن افراد سر و کار داریم و فقط دانشی را به آنها منتقل می کنیم اما در نگاه هستی شناسی تمام وجوه انسانی هم در خصوص بیمار و هم پزشک مدنظر قرار دارد؛ بنابراین پزشکی که با این نگاه تربیت می شود همه وجود انسان را بررسی می کند.

مقامی خواستار گنجاندن موضوع آموزش حکمت طب به دانشجویان پزشکی، در دوره ششم این همایش شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 نگاه هستی شناختی مشکلات پزشکی مدرن را پاسخ می دهد

 نگاه هستی شناختی مشکلات پزشکی مدرن را پاسخ می دهد